“Foundations of Movement” balans in bewegen

Je hebt het vast wel eens ervaren: een stijf en vermoeid gevoel in je rug na een lange dag; spanning in je nek achter de computer; pijn in je schouder als je iets van de hoogste plank moet pakken. Je gaat naar de therapeut en volgt de therapie, maar toch komen je klachten weer terug of gaan nooit helemaal weg. Heb jij al meerdere therapieën geprobeerd? Blijven jouw klachten steeds terugkomen? Wil jij je eindelijk weer eens pijnvrij voelen in je rug? Lees dan verder en meld je aan. Kom van je pijnklachten af en voorkom blessures door balans te krijgen in je lichaam met ‘Foundations of Movement’.

Verandering van bewegen

Het komt in onze maatschappij steeds vaker voor: lage rugklachten, nek- en schouderklachten. Een van de verklaringen hiervoor is het feit dat mensen vaker en langer zitten dan voorheen. De nieuwe slogan is dan ook ‘zitten is het nieuwe roken’. Het verandert de manier hoe wij ons lichaam bewegen en vergroot de kans op pijnklachten in de rug.

Foundations of Movement

Met ‘Foundations of Movement’ ga je terug naar de basisbewegingen van het lichaam. Bewegingen die afkomstig zijn van Yoga en Martial Arts zoals Tai Chi, Qi Gong, de meestervormen van beweging. Leer hoe je op een duurzame manier met je lichaam om te gaan door beweeggewoontes te veranderen. Je spieren en gewrichten weer optimaal te belasten met: zitten, staan, buigen, draaien, duwen, trekken, tillen en lopen. Met ‘Foundations of Movement’ leer je inactieve spieren te activeren, je stijve gewrichten weer soepel te maken en krachten in je lichaam te verdelen.

Waar en wanneer?

Kijk voor alle informatie op onze pagina

“Foundations of Movement” balans in bewegen
Voor het laatst bijgewerkt op: 7 oktober 2018 door: Rob

2 gedachten over ““Foundations of Movement” balans in bewegen

  • 21 augustus 2018 om 17:39
    Permalink

    Ik heb veel last van nachtelijke rugpijn in de middenrug die vast zit aan de ademhaling, al een jaar of tien. Slaap er zelden goed door. Artsen kunnen er niks mee.

    Oorzaak lijkt heel vaag. Een goed matras, minder zitten op de dag, meer bewegen, temperatuur (warme lucht) op de rug, psyche, voeding, het lijkt allemaal weinig te helpen. Maar het lijkt wel een spierspanning dingetje te zijn, heb vaak grote spierspanning in de rugspieren.

    Beantwoorden
    • 22 augustus 2018 om 16:46
      Permalink

      Beste Victor,

      Het is vaker dat artsen geen aanwijsbare oorzaak kunnen vinden bij jou soort klachten, omdat er teveel wordt gezocht naar een ‘schade/letsel’ of een spier/gewricht die is aangedaan. Er wordt niet gekeken naar hoe je krachten in de rug verdeeld en vooral waarmee je de rug beweegt! De wervelkolom is een geïntegreerd (samenwerkend) systeem wat elkaar moet ondersteunen. Vaak is de bovenrug/ribbenkast (waar de longen natuurlijk onder zitten) te stijf en niet ondersteunend in het geheel. Het middenrif hecht aan de binnenzijde laag in de bovenrug aan en kan hierdoor beperkt worden door een minder mobiele en stabiele rug. Vaak is het middenrif of de ademhaling ook een oorzaak van rugklachten.

      Hopelijk geeft dit al wat duidelijkheid, neem graag contact op als je nog meer vragen hebt!

      Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Stuur een bericht. We nemen we zo spoedig mogelijk contact op.




Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht