Oefentherapie Cesar

oefentherapie cesar purmerendDe oefentherapeut Cesar biedt therapie op het gebied van houding en beweging. Oefentherapie Cesar richt zich op klachten die steeds blijven terugkomen en analyseert uw persoonlijke bewegingspatronen. De oefentherapeut Cesar gaat op zoek naar de oorzaken en oplossingen van uw klachten en werkt samen met u aan een gezondere manier van bewegen.

Bij welke klachten helpt Oefentherapie

De therapie wordt veelvuldig ingezet bij onder andere rugklachten, nekklachten, hoofdpijn en spanningsklachten, ademhalingsklachten, motorische klachten of houdingsproblemen en schouderklachten. Ook bij chronische klachten en pijn kan de oefentherapeut Cesar u helpen. De oorzaken van deze klachten zijn verschillend en kunnen variëren van ziekte, afwijking, een verkeerde werkhouding of ouderdom tot zwangerschap. Bij ons in de praktijk is Ronald Martens een gediplomeerd en geregistreerd Oefentherapeut Cesar.

De werkwijze bij Oefentherapie Cesar

Een gezond houding- en bewegingsgedrag staat centraal, waarbij we altijd rekening houden met uw persoonlijke wensen. De oefentherapeut Cesar legt de relatie tussen pijnklachten, de lichaamshouding en uw manier van bewegen. De therapie richt zich door middel van persoonlijke coaching op de verbetering van uw houding en bewegingspatroon, waarbij u wordt behandeld en geadviseerd.  Door middel van oefeningen wordt er gewerkt aan de verbetering van de lichamelijke belasting. Het trainen van de oefeningen zorgt ervoor dat de nieuwe manier van bewegen vanzelfsprekend wordt, waardoor u zich deze makkelijker aanleert.

Een afspraak maken

Een verwijzing van de huisarts is niet verplicht. U wordt door onze oefentherapeut individueel behandeld. U kunt telefonisch een afspraak maken voor oefentherapie cesar bij onze praktijk voor fysiotherapie in Purmerend of contact opnemen via onze website.

Vergoedingen

Tot 18 jaar en voor bepaalde chronische klachten worden behandelingen vergoed vanuit het basispakket, hier zitten voorwaarden aan verbonden. Vanaf 18 jaar worden behandelingen vergoed vanuit uw aanvullend pakket. Bekijkt u onze tab vergoedingen voor meer informatie over de tarieven en/of vergoeding voor oefentherapie Cesar en onze fysiotherapiepraktijk.

Achtergrond en oorsprong

Oefentherapie Cesar is een zelfstandige beroepsgroep; het is dus geen onderdeel van fysiotherapie. Vanaf 2008 zijn de oefentherapeuten direct toegankelijk geworden, waardoor u geen verwijsbrief nodig heeft voor het maken van een afspraak. Op de website van de Vereniging van Oefentherapeuten Cesar en Mensendieck vindt u meer (achtergrond)informatie over Oefentherapie Cesar.

Meer informatie over Oefentherapie Cesar leest u ook in ons nieuwsbericht Oefentherapie Cesar, wat houdt dat in?

Voor het laatst bijgewerkt op: 1 december 2015 door:
Stuur een bericht. We nemen we zo spoedig mogelijk contact op.

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht

Hallo. Klik op een van onze medewerkers hier onder en we zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Maak nu een afspraak of stel je vraag via WhatsApp